LIEPĀJA: DG Termināls gada laikā modernizācijā  un būvniecībā iegulda teju miljonu eiro Ziņas

LIEPĀJA: DG Termināls gada laikā modernizācijā un būvniecībā iegulda teju miljonu eiro

Trešdiena, 20 jūnijā, 2018

No Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) dibināšanas 1997.gadā LSEZ kapitālsabiedrības ieguldījušas attīstībā – infrastruktūras, terminālu, ražošanas ēku būvniecībā un modernās tehnoloģijās - 272,9 milj. eiro. 2017.gadā noslēgti 50 līgumi par kopējo summu 31,6 miljoniem eiro, bet 2018.gadā uzņēmumi iesnieguši pieteikumus un valde lēmusi par 14 ieguldījumiem 6,8 miljonu eiro apmērā. LSEZ SIA “DG Termināls” pēdējā gada laikā vien lejamkravu termināla modernizācijā ieguldījis aptuveni 1 milj. eiro, portālu informēja LSEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

LSEZ SIA “DG Termināls” ir uzņēmums, kas Liepājas ostas Karostas kanālā darbojas no 2000.gada un nodrošina nepārtrauktu darbību pārkraujot un uzglabājot nepārtikas produktu kravas, kas tiek piegādātas no NVS, Baltijas valstīm, Eiropas Savienības un citiem reģioniem.

Pēdējā gada laikā uzņēmuma modernizācijā ieguldīts aptuveni miljons eiro un teritorijā uzstādīti vairāki jauni rezervuāri. “Kopējais uzglabāšanas tilpums nemainās, jo pirms modernizācijas demontējām vecos, vēl militārām vajadzībām būvētos rezervuārus,” stāsta “DG Termināls” valdes loceklis Jānis Millers.

Kopā ar jaunajiem rezervuāriem, kas paredzēti bioeļļu uzglabāšanai, termināls spēj uzglabāt ap 75 tūkstošiem kubikmetru kravu. 2014. gadā, sakoties Ukrainas krīzei, “DG Termināls”zaudēja pusi no kravu apgrozījuma, tomēr klientus izdevies noturēt.

Tagad apjoms atgūts, un šis gads noteikti būs labāks par iepriekšējo, kad uzņēmums pārkrāva 257,4 tūkst. t, tā termināla direktors un īpašnieks Aivars Millers un uzsver: ''Svarīgākais ir saprast un uzminēt kādā virzienā augs pieprasījums pēc kādiem pakalpojumiem un būt gataviem uz to. Mēs strādājam ar vairākiem produktiem un pat ja kāds produkts uz kādu brīdi piegādes ziņā apstājas, ir citi produkti ar kuriem strādāt. Tas protams prasa gan kvalifikāciju, gan investīcijas, bet mēs regulāri esam strādājuši turpat 20 gadus un šobrīd tas dod atdevi.''

Viens no modernizācijas iemesliem ir iespēja piesaistīt jaunus klientus un jaunus produktus. “Tā ir mūsu priekšrocība, ka spējam apstrādāt daudz dažādu, specifisku produktu, jo nepārtraukti investējam modernās pārkraušanas un uzglabāšanas tehnoloģijās,” norāda Jānis Millers.

Tiek uzglabātas gan bitumena, gan naftas produktu, gan rapšu eļļas un melases kravas. Katrai no kravām nepieciešams uzturēt atšķirīgu temperatūru un kontrolēt spiedienu, turklāt tas attiecas gan uz rezervuāriem, gan pārsūknēšanas iekārtām. Piemēram, bitumena temperatūrai, iesūknējot kuģī, jābūt vismaz 150 grādu pēc Celsija. Darvai jāuztur 60 grādu temperatūra visu gadu. Tāpēc trases un rezervuāri ir siltināti un apsildāmi, procesi ir automatizēti.

Terminālī ir arī dabasgāzes katlumāja un sertificēta laboratorija, kas pārbauda gan pieņemto produktu kvalitātes atbilstību, gan arī sniedz ārpakalpojumus. “DG Termināls” īpašu uzmanību pievērš vides un darba drošībai. Ikviens process tiek automātiski vadīts un kontrolēts vairākos līmeņos. Jau tuvākajā laikā tiks uzstādīta jauna naftas produktu tvaiku savākšanas iekārta, kas ļaus pārkraut produktus ar mazāku ietekmi uz vidi.

Uzņēmums nodarbina 65 cilvēku, kuriem nepieciešama augsta kvalifikācija un atbildība. Vidējā alga pārsniedz 1200 eiro, tāpēc kadru mainība ir zema, uzsver Jānis Millers.

Lai uzņēmums varētu veiksmīgi attīstīties, svarīgi būtu izbūvēt vēl vienu piestātni, kas ļautu apkalpot vairāk kuģu. Tā kā zeme pieder Aizsardzības ministrijai, patlaban tiek meklēti risinājumi par iespējām investēt piestātnes izbūvē.

Avots: liepajniekiem
Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 2 mēneši 20 dienu portālā
Bija online 18 aprīlī 21:47
Meklētājs būvniecības nozarē