Tendence: pandēmijas laikā iedzīvotāji brīvos līdzekļus ieguldījuši mājokļa labiekārtošanā Ziņas

Tendence: pandēmijas laikā iedzīvotāji brīvos līdzekļus ieguldījuši mājokļa labiekārtošanā

Trešdiena, 9 jūnijā, 2021

Informāciju sagatavoja Sintija Priedeslaipa, Sabiedrisko attiecību aģentūra "Repute".

Saskaņā ar tirdzniecības centra internetā 220.lv datiem, šī gada pirmajos piecos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, iedzīvotāji Latvijā par gandrīz 3 reizēm vairāk iegādājušies preces mājai un remontam. Turklāt ieguldījumus mājoklī ne tikai šogad, bet arī tuvāko trīs gadu laikā turpināšot veikt 51% Latvijas iedzīvotājs.

Nākotnes plānu tendenci mājokļu labiekārtošanai apstiprina Swedbank Latvija dati. Kā secināts 2021.gada februārī veiktajā iedzīvotāju aptaujā*, šogad, tuvākajā gadā un līdz trīs gadu laikā vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju plāno ieguldīt savus finanšu līdzekļus mājokļa labiekārtošanā, savukārt vēl 13% to darīs ne ātrāk kā pēc četriem gadiem. Galvenie Latvijas iedzīvotāju mērķi mājokļa labiekārtošanas veikšanā ir nepieciešamība atsvaidzināt tikai daļu no mājokļa, veikt uzlabojumus interjera dizainā, palielināt mājokļa energoefektivitāti, veikt problemātisku konstrukciju atjaunošanu un tml. Tāpat 27% Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka mājas remontam plāno tērēt 1001-3000 eiro, bet līdz 1000 eiro - 23% respondentu.

Tirdzniecības centra internetā 220.lv mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko norāda, ka šogad cilvēki ir gatavi ieguldīt vairāk laika un investīciju mājokļa labiekārtošanā un atsvaidzināšanā, nekā tas ir ticis novērots citos gados. Līdzās ievērojamajam mājas un remonta preču tirdzniecības kāpumam, izrāvienu uzrāda arī santehnikas preču tirdzniecības apjomi, kas kāpuši 3 reizes, savukārt iegādāto mēbeļu un interjera preču apjoms pieaudzis par vairāk nekā 2 reizēm.

Turpina L.Bubko: "Protams, jāpiemin, ka šo tendenci ir veicinājuši divi nozīmīgi faktori. Pirmkārt, cilvēkiem ir bijis vairāk brīvā laika, jo citas aktivitātes ir ierobežotas vai atliktas. Otrkārt, cilvēki arvien vairāk pārorganizēja darba un mācību zonas mājās, tāpēc bija nepieciešami papildu ieguldījumi gan mēbeļu iegādē, gan interjera atsvaidzināšanā. Jāsaka, ka mājokļa pielāgošanu darbam mājās novērojām jau pērn līdz ar 2020.gada pavasari, kad ievērojami kāpa biroja mēbeļu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar 2019.gadu, tomēr kulminācija tika piedzīvota aizvadītā gada beigās, kad, piemēram, biroja krēslu tirdzniecības apjomi pieauga par ceturtdaļu, savukārt pieprasījums pēc galdiem vairāk nekā dubultojās. Tendence joprojām saglabājas un, kas attiecas uz interjera un mēbeļu preču kategoriju, lielākais "pīķis" tika sasniegts šī gada martā, kad pārdoto preču skaits pieauga par vairāk nekā 3 reizēm, salīdzinot ar pērnā gada martu."

Tāpat L.Bubko norāda, ka līdz ar mājokļa labiekārtošanas darbiem kā nākamais solis, par ko tiek domāts, ir mājas aprīkošana ar vajadzīgajām iekārtām. Kā rāda tendences, liels uzsvars tiek likts uz tā saucamo "gudrās mājas" konceptu, kuru ievieš, lai nodrošinātu funkcionālu vidi mājoklī un parūpētos par apkārtējo vidi pagalmā. Tehnoloģijas - viedierīces un elektronikas preces - ienāk ne tikai, piemēram, drošības risinājumos, bet arī gudrajā dārzkopībā, apgaismojuma risinājumos, sadzīves tehnikā, piemēram, aizvien vairāk priekšroka tiek dota robotiem putekļsūcējiem un logu tīrītājiem, zāliena robotiem, viedajām web kamerām, viedajām meteostacijām, termometriem un viedajām tējkannām.

*Aptauju īstenoja Swedbank Latvija 2021.gada februārī. Aptaujā piedalījās aptuveni 1000 respondenti visā Latvijā.

Par "Pigu Grupu"

"Pigu Grupa", kurai pieder tiešsaistes veikals "220.lv" Latvijā, "Pigu.lt" Lietuvā un "Kaup24.ee" Igaunijā, ir lielākais e-komercijas tirgus dalībnieks Baltijas valstīs. "Pigu Grupa" kopskaitā nodrošina darba vieta aptuveni 550 darbiniekiem, gan birojos, gan noliktavās. Kopš 2015.gada "Pigu Grupu" pārvalda viena no lielākajām privātkapitāla investīciju sabiedrībām Centrāleiropā un Austrumeiropā MCI. Šī ir pirmā un vienīgā Lietuvas kompānija, kas trīs gadus pēc kārtas ierindojas starp pieciem visstraujāk augošajiem Centrāleiropas tehnoloģiju uzņēmumiem. 2019.gadā uzņēmums izveidoja tirdzniecības platformu marketplace, kas darbojas visās trīs Baltijas valstīs, nodrošinot tiešsaistes tirdzniecības centra funkciju.

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 2 mēneši 28 dienu portālā
Bija online 28 aprīlī 22:15
Meklētājs būvniecības nozarē