Jauno transporta savienojumu ar Kundziņsalu Rīgas brīvosta plāno pabeigt līdz 2023.gadam Ziņas

Jauno transporta savienojumu ar Kundziņsalu Rīgas brīvosta plāno pabeigt līdz 2023.gadam

Ceturtdiena, 13 augustā, 2020

Rīgas brīvostas pārvalde plāno līdz 2023.gada beigām pabeigt jaunā transporta savienojuma ar Kundziņsalu būvniecību, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.

Jūlija beigās Rīgas pilsētas būvvalde izsniegusi būvatļauju projektēšanas un būvniecības darbu sākšanai Rīgas ostas infrastruktūras attīstības projektā "Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu".

Projekts paredz izbūvēt jaunu tiltu pār Sarkandaugavas atteci, kā arī tā pievedceļus un nepieciešamo infrastruktūru Sarkandaugavā un Kundziņsalā, savienojot to ar pašvaldības realizēto Austrumu maģistrāles projektu. Atbilstoši apstiprinātajam darbu grafikam būvprojektu plānots izstrādāt līdz 2020.gada beigām, savukārt būvniecības darbus iecerēts pabeigt 2023.gadā.

Jaunais pārvads dos iespēju nogādāt kravas uz un no ostas termināļiem Kundziņsalā ātrāk un videi saudzīgāk - saīsināt kravu pārvadāšanai patērējamo laiku, mazināt iespējamos kravas auto sastrēgumus un ar to saistīto izmešu emisiju ostas apkaimju tuvumā, norādīja brīvostas pārvaldē.

Brīvostas pārvaldē skaidroja, ka Kundziņsala šobrīd veidojas par aktīvu kravu noliktavu un loģistikas centru, specializējoties galvenokārt konteinerkravu apkalpošanā. Saīsinot kravu piegādei un apstrādei nepieciešamo laiku, ostas uzņēmumi klientiem varēs piedāvāt izdevīgāku un konkurētspējīgāku pakalpojumu, vienlaikus stiprinot arī Rīgas ostas kopējo piedāvājumu reģionā.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps norādīja, ka konteinerkravas ir viens no drošākajiem un videi draudzīgākajiem kravu segmentiem pasaulē un jaunizbūvētā infrastruktūra no Tvaika ielas uz Kundziņsalu kopā ar moderniem muitas loģistikas un kontroles risinājumiem būs būtisks ieguldījums konteinerkravu segmenta ilgtspējīgā attīstībā Rīgas ostā.

Jaunais projekts paredz uzlabojumus arī ostas apkaimju teritoriju infrastruktūrā. Plānots izbūvēt apvienoto gājēju un velosipēdu celiņu ar sākumu Kundziņsalas dzīvojamā zonā, kā arī uzstādīt brauktuves un ietves apgaismojumu. Vēl būvprojekta ietvaros paredzēta ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas maģistrālo vadu un pievadu pārbūve un jaunu trašu izbūve, lai nodrošinātu pilnvērtīgus ūdens pievades un notekūdeņu savākšanas pakalpojumus. Tiks izbūvētas prettrokšņa sienas atbilstoši trokšņu novērtējumam, paredzēta arī aizsargžogu uzstādīšana virs industriālās teritorijas.

Savienojums ar Kundziņsalu ir papildinājums Rīgas domes sāktajam projektam "Satiksmes pārvads pāri dzelzceļa sliežu ceļiem "Rīga-Skulte" ar pieslēgumiem pie Viestura prospekta un Tvaika ielas", kura mērķis ir transporta plūsmas novirzīšana tālāk no dzīvojamiem rajoniem un tādas ceļu infrastruktūras izveidošana, kas novērstu sastrēgumus, troksni un gaisa piesārņojumu.

Projekta "Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu" būvprojekta izstrādi, autoruzraudzību un būvniecības darbus veic personu apvienība "OCT", ar kuru iepirkuma procedūrā tika noslēgts līgums 2019.gada beigās. Līgumcena šo darbu veikšanai ir 39,77 miljoniem eiro. Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

Personu apvienību "OCT", kas izveidota 2019.gada decembrī, veido ceļu būves firma SIA "Binders", AS "LNK Industries" un SIA "Tilts", liecina "Firmas.lv" informācija.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 2 mēneši 23 dienas portālā
Bija online 18 aprīlī 21:47
Meklētājs būvniecības nozarē