Ceļa būvdarbu gaita garākajā remontposmā pie Pāvilostas Ziņas

Ceļa būvdarbu gaita garākajā remontposmā pie Pāvilostas

Piektdiena, 21 jūnijā, 2019

Uz reģionālā autoceļa Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) posmā no Labraga līdz Mežainei (43,2.-63,0. km) turpinās pērn aprīlī sāktie būvdarbi. Šis ir pašreiz valstī garākais remontposms, kurā ir astoņi ar luksoforiem regulēti posmi, un to izbraukšana prasa vairāk nekā stundu, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

 

Būvdarbu ietvaros tiek veikta segas pārbūve, sākot no pamatiem un beidzot ar divām asfalta kārtām, ūdens novades sistēmas sakārtošana un autobusu pieturvietu atjaunošana. Atjauno arī tiltus pār Saku un Karpu, tiem klājot jaunu hidroizolāciju un brauktuves segumu. Līdz šim ir paveikti aptuveni 70 % no būvdarbu apjoma. Četru kilometru garā posmā no Labraga Pāvilostas virzienā jau ir ieklātas visas asfalta kārtas un tur atlicis vien horizontālais marķējums. Ātruma ierobežojums 70 km/h tur joprojām saglabājas. Šos būvdarbus veic SIA Binders, un to līgumcena ir 10,6 miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu. Pilnībā darbus pabeigt plānots līdz rudenim, informē VAS Latvijas valsts ceļi.

Līdztekus notiek arī seguma atjaunošana uz pievedceļa Pāvilostai (V1187), posmā no krustojuma ar autoceļu Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) līdz Tirgus ielai Pāvilostā (0,000.-3,058. km). Tur paredzēta bedrīšu un iesēdumu labošanu ar izlīdzinošo asfalta kārtu, kā arī caurtekas remonts pie Upesmuižas parka. Pēc asfalta virskārtas ieklāšanas posmā veiks virsmas apstrādi.

Uzņēmums norādīja, ka virsmas apstrāde tiek pielietota uz nelielas satiksmes intensitātes (līdz 1000 transporta vienībām diennaktī) asfaltētajiem ceļiem, kur tas ir labākais un ekonomiski izdevīgākais veids kā periodiski uzturēt un saglabāt ceļu ilgtermiņā, panākot seguma viendabīgumu un atjaunojot saķeri ar ceļa virsmu. Veicot virsmas apstrādi, uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un secīgi izbērtas sīkšķembiņas, kas tiek pieveltņotas. Uzreiz pēc virsmas apstrādes tiek ierobežots braukšanas ātrums, jo akmentiņi, kas vēl nav sasaistījušies ar emulsiju, var atlēkt un trāpīt pretimbraucošā transporta stiklos.

VAS Latvijas valsts ceļi aicina autobraucējus ievērot ierobežojumus un nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu. Pēc tam, kad virsma tiek piebraukta, nepiesaistītās šķembas tiek noslaucītas. Ja virsmas apstrādei paredzētā ceļa virsma nav gluda vai ir jūtamas rises, tad vispirms tiek labots ceļa profils – virsējo slāni frēzē, tiek izlīdzināti iesēdumi un laboti citi seguma defekti.

Būvdarbus uz Pāvilostas pievedceļa veic SIA Strabag par līgumcenu 601 000 eiro (ar PVN), ko sedz valsts budžets. Darbus uz pievedceļa plāno pabeigt augustā.

Tāpat VAS Latvijas valsts ceļi aicina tos, kas atpūtā dodas Pāvilostas virzienā, ieplānot papildu laiku ceļā, kā arī ievērot satiksmes organizāciju būvdarbu zonās.

 

 

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
1 gads 7 mēnešu 16 dienu portālā
Bija online online
Meklētājs būvniecības nozarē