Padziļinot ostu, izrakts jau miljons kubikmetru grunts Ziņas

Padziļinot ostu, izrakts jau miljons kubikmetru grunts

Ceturtdiena, 7 martā, 2019

Aktīvi strādājot, Beļģijas kompānija “JanDeNul N.V.” līdz februāra beigām izrakusi   aptuveni 1 milj.m3 Liepājas ostas grunts, pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Darbu veic viens no aptuveni pieciem lielākajiem un jaudīgākajiem padziļināšanas kuģiem pasaulē “Fernão De Magalhães”.

Beļģijas kompānija “JanDeNul N.V.” iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu ar zemāko cenu Liepājas SEZ izsludinātajā iepirkuma procedūrā par būvdarbu veikšanu Liepājas ostas akvatorijā. Līguma summa ir 24,5 milj, eiro bez PVN un darbi tika uzsākti 2019.gada 16.janvārī.

Uzsākta Liepājas ostas padziļināšana, kas ir jau trešā pēdējo 20 gadu laikā. Pirmo Liepājas ostas padziļināšanu īstenoja 1999.gadā, kad kuģu ceļu izraka līdz 10,5 m. Tas deva iespēju Liepājas ostai pilnvērtīgi veikt saimniecisko darbību.

Otrā Liepājas ostas padziļināšana noslēdzās 2015.gadā, sasniedzot dziļuma atzīmi 12,5 m kuģu ceļos, bet 12 m Brīvostas akvatorijā, lai varētu uzņemt un apkalpot panamaxklases kuģus.

Tikko uzsākts projekts “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana”, kura ietvaros notiks trešā ostas padziļināšana.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš uzsver: “Stabilais kravu apgrozījums Liepājas ostā tikai apliecina, ka līdzšinējie ieguldījumi un īstenotie attīstības projekti bijuši pārdomāti un pamatoti. Šodien varam runāt, par kārtējo  Liepājas ostas attīstības projektu, kas vērsts uz saimnieciskās darbības, ekonomiskās attīstības un kuģošanas drošības pilnveidošanu.”

Un turpina: “ Liepājas ostas padziļināšana līdz 14 metriem un kuģu enkurvietas izbūve ostas iekšējā reidā uzlabos panamax klases kuģu iekraušanas drošību un efektivitāti, nodrošinot maksimāli iespējamās kravas iekraušanu kuģī. Tas ir atkal nopietns solis uz priekšu.”

ES Kohēzijas projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” mērķis ir  navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā. Projekts paredz kuģošanas kanāla pagarināšanu līdz ~6 km un  padziļināšanu līdz 14,5 metriem, ostas vidus vārtu padziļināšanu un to galvu zemūdens daļas pārbūvi un  stiprināšanu.

Tāpat plānoti darbi, lai padziļinātu kuģu ceļus priekšostas akvatorijā  līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un Sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola.

Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis skaidro, ka darbi notiek saskaņā ar apstiprināto darbu un laika grafiku. Plānots, ka rakšanas darbus pabeigs vēl šogad, lai jau rudenī līdz ar graudaugu sezonu varētu ostas stividorkompānijas veiksmīgi strādāt un iekraut kuģos maksimālo kravas daudzumu.Projekta ietvaros plānots izsmelt grunti ~ 3 milj. m3 apjomā, bet līdz februāra beigām izraksts aptuveni 1 milj. m3, kas ir  aptuveni 1/3 no kopējā apjoma.

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 1 mēnesis 25 dienu portālā
Bija online 24 martā 19:56
Meklētājs būvniecības nozarē