Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā Ziņas

Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Trešdiena, 31 oktobrī, 2018

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

 

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Tilts pār Abavu Rendā (autoceļš P120). Izmaksas 954,5 tūkstoši eiro

Tilts pār Abavu uz autoceļa Talsi-Stende-Kuldīga (P120) Rendā būvēts 1936.gadā, bet satiksmei atvērts divus gadus vēlāk – 1938.gadā, un šogad tiltam aprit 80 gadu. Savulaik tilta būvniecībai nepieciešamais cements tika vests no Zviedrijas, bet pārējie izejmateriāli bija vietējās izcelsmes. Tilts ir 62,5 metrus garš un 6,2 metrus plats. Kopš tilta būvniecības apjomīgi remontdarbi tiltam nav veikti, vien pāris reizes atjaunots brauktuves segums. Tilta ekspluatācijas rezultātā bija bojāti siju gali. Tilta nestspēja mūsdienu prasībām bija nepietiekama, turklāt brauktuves platums mūsdienām bija par šauru – divas smagās mašīnas uz tilta nevarēja pabraukt viena otrai garām, nesaskaroties spoguļiem. Būvdarbu laikā tiks veikta siju pastiprināšana – zem esošā tilta tiks izbūvēta papildu armatūras kārta un pēc pārbūves tilta platums būs 7 metri – 3,5 metri katra josla. Šis būs pirmais valsts pārziņā esošais tilts, kuram pie stiegrām pievienos sprieguma mērītājus – tas tilta ekspluatācijas laikā ļaus monitorēt, kādas slodzes tiltam ir jāiztur. Pēc atjaunošanas ietve atradīsies tikai vienā tilta pusē un tā būs 1,5 metrus plata. Patlaban satiksme notiek pa pagaidu apbraucamo tiltu, tam ir trīs laidumi, tas ir 60 metrus garš. Plānots, ka tilta pārbūve noslēgsies šogad novembra beigās. Darbus veic SIA «Tilts», un plānotās izmaksas ir 95 tūkstoši eiro (ar PVN).

Tilts pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (Pļaviņās). Izmaksas 720 tūkstoši eiro

Beigušies remontdarbi uz tilta pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (A6) 132,5. kilometrā. Līdz ar remontdarbu beigām ir noņemti arī visi satiksmes ierobežojumi, satiksme abos virzienos notiek pāri tiltam. Būvdarbu laikā tilts ir atjaunots, no iepriekšējās tilta konstrukcijas ir palikušas tikai sijas. Tika salaboti tilta balsti, atjaunoti konusu nostiprinājumi un izbūvēta jauna tilta brauktuve – sākot ar klātnes betonēšanu, hidroizolāciju, seguma ieklāšanu, kompensācijas šuvēm un beidzot ar gājēju ietvēm. Būvdarbus veica SIA «Viadukts», to līgumcena ir 720 tūkstoši eiro (ar PVN), finansējums - no valsts budžeta.

Kaķupītes caurteka uz Vidzemes šosejas (Vaivē). Izmaksas 710 tūkstoši eiro

Pirmie ieraksti par Kaķupītes caurteku, kas atrodas Vaivē uz Vidzemes šosejas (A2), ir datēti ar 1850. gadu, un tā ir viena no senākajām valsts pārvaldībā esošajām būvēm. Precīzs izbūves laiks nav zināms. Vēsturiskā caurteka 70 centimetru biezumā ir būvēta no ķieģeļiem. Apsekošanas laikā tika konstatēts, ka, salīdzinot ar 1996. gadā veiktajiem mērījumiem, vecā ķieģeļu caurteka bija nosēdusies par 17 centimetriem un draudēja sagāzties. Pārbūves laikā tiks izveidota jauna dzelzsbetona konstrukcija, kurai iekšpusē vienā kārtā tiks izklāti ķieģeļi, kas ņemti no vecās caurtekas velves. Plānots, ka caurteka tiks izbūvēta šogad, bet brauktuves segums tiks pabeigts nākamgad. Caurtekas pārbūvi veic SIA «Rīgas tilti» un plānotās izmaksas ir 0,86 tūkstoši eiro (ar PVN).


Latvijas Valsts ceļi informē, ka šogad Tiltu programmai novirzīti gandrīz 8 miljoni eiro, katru gadu šis finansējums pieaug. Pērn tiltiem bija atvēlēti 6,8 miljoni, bet nākamgad plānoti 8,4 miljoni eiro. Tomēr tiltu atjaunošana notiek ne tikai šīs programmas ietvaros, bet arī Eiropas Savienības (ES) fondu – Kohēzijas fonda, Eiropas Reģionālās attīstības fonda un INTERREG projektu ietvaros – ceļu atjaunošanas darbu gaitā tiek sakārtoti arī šajos posmos esošie tilti un caurtekas.
Pirms valsts neatkarības atjaunošanas būvēto tiltu vidējais kalpošanas laiks ir prognozēts 40-50 gadi, un tas nozīmē, ka katru gadu būtu jāpārbūvē ne mazāk par 20 tiltiem. Latvijā ir ļoti daudz tiltu, kas ir būvēti pagājušā gadsimta 60. un 70. gados, un šo tiltu kalpotspēja ir atkarīga no būvniecībā izmantoto materiālu īpašībām, veikto darbu kvalitātes, kā arī uzturēšanas un atjaunošanas darbu regularitātes. Tā kā lielai daļai tiltu remonts savlaicīgi nav veikts, gandrīz pusei valsts tiltu stāvoklis ir vērtējams kā slikts (34,9%) un ļoti slikts (12,1%). Šā gada sākumā veiktie aprēķini liecina, ka Tiltu programmā deficīts ir apmēram 170 miljoni eiro – tā ir summa, kura būtu nepieciešama, lai savestu kārtībā visus valsts pārziņā esošos tiltus.

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 2 mēneši 22 dienas portālā
Bija online 18 aprīlī 21:47
Meklētājs būvniecības nozarē