Pirmā Rail Baltica Latvijas posma dzelzceļa līnijas būvprojekta konkursā saņemti seši pieteikumi Ziņas

Pirmā Rail Baltica Latvijas posma dzelzceļa līnijas būvprojekta konkursā saņemti seši pieteikumi

Pirmdiena, 5 martā, 2018

Pirmā dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Latvijas posma būvprojekta konkursā saņemti seši pieteikumi, liecina "RB Rail" publicētā informācija.

Pieteikumu iesnieguši tādi uzņēmumi un apvienības kā "AIA Latvia Mainline Riga", "Consortium Setec - Typsa - Tuc Rail - Rem Pro", "Grid International Consulting Engineers S.A.", "Idom - Ineco", "Obermeyer Planen + Beraten GmbH" un "Systra/Cowi Mainline through Riga JV". Līdz ar to sākusies iepirkuma otrā kārta, kurā notiek kandidātu piedāvājumu izvērtēšana.

Iepirkums "Būvprojektēšanas darbi un autoruzraudzība centrālajam sliežu ceļa posmam caur Rīgu" izsludināts janvāra beigās. Tas paredz būvprojekta izstrādi dzelzceļa līnijas izveidei vairākos posmos Rīgā un tās apkārtnē ar kopējo garumu 57 kilometri - posmiem Upeslejas-Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija, Torņkalns-Imanta, lidosta "Rīga"-Misas upe.

Šī iepirkuma mērķis ir projektēšanas un projektēšanas uzraudzības pakalpojumu nodrošināšana dzelzceļa līnijas posmā caur Rīgu.

Pērn decembra beigās tika izsludināti pirmie dzelzceļu līnijas būvprojektu iepirkumi Igaunijā (no Pērnavas līdz Raplai) un Lietuvā (no Kauņas līdz Ramīgalai).

"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Avots: LETA
Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
2 gadi 3 mēneši 29 dienu portālā
Bija online 9 stundas pirms
Meklētājs būvniecības nozarē

Pakalpojumu atlase pēc tēmas